スポンサードリサーチレポートの作成及び配信
「グローバルベースでの認知度向上」と「適正株価の形成」を追求

「まとまりのあるレポート」を作成し、
「プル型及びプッシュ型」で広く配信

Services

サービス
「企業レポート」
弊社では、事業会社が開催している機関投資家向け決算説明会での開示内容を基盤として「企業レポート」を作成しております。

決算説明会では、経営陣の方々が業績動向などに言及されるのですが、基本的なビジネスモデルなどが周知されていることを前提とした内容にならざるを得ない側面が認められます。結果、ビジネスモデルの詳細や経営環境を熟知している投資家の方々にとってはIR情報の宝庫となる一方、そうでない投資家の方々はそもそも決算説明会に参加されない傾向が強いかと存じます。これに鑑みました弊社では、経営陣の方々との取材を通して得られた基礎的な情報の分析にも言及しつつ、決算説明会での開示内容を一般的にもより分かり易く解説するテキストや図表を「企業レポート」としてまとめております。

「企業レポート」では、冒頭部分に配置している「エグゼクティブサマリー」におきまして、実際の投資に向けての要点をまとめております。また、これをもちまして「まとまりのあるレポート」を作成すると標榜しております。即ち、事業内容の解説などから始めるのではなく、それを理解したうえで獲られる結論から言及することを通して、いわゆるトップダウン構造を採用していることになるかと存じます。
「決算速報」
弊社では、決算発表に際して開示される決算短信や説明資料の概要をまとめた「決算速報」の作成及び配信も展開しております。概要を紹介することを通して、決算短信や説明資料の現物へのアクセスを促すことがひとつの目的でございます。また、「企業レポート」と同様に冒頭部分では、実際の投資に向けての要点をまとめておりまして、これを告知することがもうひとつの目的として挙げられます。

「決算速報」に関しましては、できるだけ早期のリリースを目指していることから、できるだけ決算発表の直後となるタイミングにて経営陣の方々との電話/Web取材をしております。また、同様の背景をもちまして「企業レポート」との比較では、「決算速報」のテキストは発表された決算の内容にフォーカスした短いものになりますが、直近の「企業レポート」の現物をご確認できるURLをテキストでご案内しておりまして、こちらにてビジネスモデルなどをご理解いただけるようにしております。
「News Release」
「企業レポート」及び「決算速報」を作成し、グローバル配信することに加えて、事業会社が開催される決算説明会の案内なども「News Release」として同様にメールで配信させていただいております。過去の配信事例は、このWebサイトのNews(ニュース)にてご確認いただけるようにしております。

決算説明会の案内などの配信におきましては、その案内内容に加えまして、弊社で作成している直近の「企業レポート」や「決算速報」の概要並びに現物をご確認していただけるようにしております。則ち、こういった追加的な情報もご提供することを通して、投資家の方々による参加を促しております。

なお、事業会社が開示しているその他のIR情報に関しても「News Release」として配信させていただいております。また、その際には、開示内容の要点をまとめた簡単な文言も加えさせていただいております。

Products

作成実績
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    29 November 2023
    Underlying Earnings
    On 24 November 2023, KAGA ELECTRONICS, a major electronic components trading company, held its financial results briefing for Q1 to Q2 FY03/2024. It has been revealed that the Company sees underlying earnings having roughly unchanged from the same period of the previous year, although the results have shown a decrease in sales and earnings for Q1 to Q2. According to the Company, operating profit has achieved a level roughly unchanged from the same period of the previous year, when excluding the impacts of one-off factors, i.e., that of having lost sales of spot projects and that of having posted provision for doubtful accounts. Meanwhile, it appears that the Company’s in-house performance target was exceeded by some ¥15.0bn (6%) in sales and some ¥3.8bn (39%) in operating profit, but FY03/2024 initial Company forecasts have remained unchanged. The results were better for Q1, which was also the case for Q2. Still, the Company suggests that it should access near-term demand trends in light of the increasingly uncertain outlook, compared to the beginning of the year. Thus, the Company has decided to hold off on raising its full-year Company forecasts at this time. By the way, President Kado is boldly laying out a policy of focusing on EMS business in the pursuit of a long-term growth. New factory in Mexico is scheduled to be operational by April 2024, while the Company will continue to increase its production capacity overseas and in Japan, calling for prospective sales of ¥300bn in five years for the said business, doubled from the results for FY03/2023.
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    27 November 2023
    Expanding Rapidly
    On 14 November 2023, TOW, planning and producing integrated promotions with strengths on the experience horizon, released its Q1 FY06/2024 results. It has been revealed that order intake is expanding rapidly for large-scale projects of sales promotions on the street and/or expositions as a result of full-fledged revitalization of socioeconomic and other activities after the Corona Disaster. With respect to the mainstay Real-World Events, sales have increased by no less than 57.1% over the same period of the previous year, having accounted for 71.5% of the Company’s sales. According to the Company, it was necessary to intensively allocate own management resources, represented by human resources, upon the operations, which has led to an aspect of stagnated sales for Online Promotions. Nevertheless, sales have increased by 40.6% as a whole for the Company, implying that the Company is seeing performance better than assumptions of Company forecasts. We are to have an interview with the management on the web to discuss the issues more in-depth, so that we should be able to update our Company Report: TOW (4767) Online Promotions (6 October 2023) and release afresh.
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    20 November 2023
    Record High
    On 13 November 2023, YAMABIKO, developing, manufacturing and selling outdoor power equipment (OPE) as the mainstay, released its Q1 to Q3 FY12/2023 results. It has been revealed that record-high earnings are renewed for the actual results of Q1 to Q3. At the same time, full-year Company forecasts are going for the same. The Company’s sales are rather stagnating particularly in Japan, but earnings are driven by a steady progress in sale of highly profitable inventory built up as of the end of FY12/2022, yen’s depreciation and some other factors. Meanwhile, the Company is going for a steady performance from a long-term perspective as found in Midterm Management Plan 2025 (FY12/2023 to FY12/2025), announced on 13 February 2023, which is calling for CAGR of 2.9% in sales and 11.1% in earnings, when setting the FY12/2022 results as the point of origin. Assuming this target is to be met, the Company is to see ROE of 10.0% (versus 8.6% for FY12/2022) for the final year of the plan, i.e., FY12/2025.