スポンサードリサーチレポートの作成及び配信
「グローバルベースでの認知度向上」と「適正株価の形成」を追求

「まとまりのあるレポート」を作成し、
「プル型及びプッシュ型」で広く配信

Services

サービス
「企業レポート」
弊社では、事業会社が開催している機関投資家向け決算説明会での開示内容を基盤として「企業レポート」を作成しております。

決算説明会では、経営陣の方々が業績動向などに言及されるのですが、基本的なビジネスモデルなどが周知されていることを前提とした内容にならざるを得ない側面が認められます。結果、ビジネスモデルの詳細や経営環境を熟知している投資家の方々にとってはIR情報の宝庫となる一方、そうでない投資家の方々はそもそも決算説明会に参加されない傾向が強いかと存じます。これに鑑みました弊社では、経営陣の方々との取材を通して得られた基礎的な情報の分析にも言及しつつ、決算説明会での開示内容を一般的にもより分かり易く解説するテキストや図表を「企業レポート」としてまとめております。

「企業レポート」では、冒頭部分に配置している「エグゼクティブサマリー」におきまして、実際の投資に向けての要点をまとめております。また、これをもちまして「まとまりのあるレポート」を作成すると標榜しております。即ち、事業内容の解説などから始めるのではなく、それを理解したうえで獲られる結論から言及することを通して、いわゆるトップダウン構造を採用していることになるかと存じます。
「決算速報」
弊社では、決算発表に際して開示される決算短信や説明資料の概要をまとめた「決算速報」の作成及び配信も展開しております。概要を紹介することを通して、決算短信や説明資料の現物へのアクセスを促すことがひとつの目的でございます。また、「企業レポート」と同様に冒頭部分では、実際の投資に向けての要点をまとめておりまして、これを告知することがもうひとつの目的として挙げられます。

「決算速報」に関しましては、できるだけ早期のリリースを目指していることから、できるだけ決算発表の直後となるタイミングにて経営陣の方々との電話/Web取材をしております。また、同様の背景をもちまして「企業レポート」との比較では、「決算速報」のテキストは発表された決算の内容にフォーカスした短いものになりますが、直近の「企業レポート」の現物をご確認できるURLをテキストでご案内しておりまして、こちらにてビジネスモデルなどをご理解いただけるようにしております。
「News Release」
「企業レポート」及び「決算速報」を作成し、グローバル配信することに加えて、事業会社が開催される決算説明会の案内なども「News Release」として同様にメールで配信させていただいております。過去の配信事例は、このWebサイトのNews(ニュース)にてご確認いただけるようにしております。

決算説明会の案内などの配信におきましては、その案内内容に加えまして、弊社で作成している直近の「企業レポート」や「決算速報」の概要並びに現物をご確認していただけるようにしております。則ち、こういった追加的な情報もご提供することを通して、投資家の方々による参加を促しております。

なお、事業会社が開示しているその他のIR情報に関しても「News Release」として配信させていただいております。また、その際には、開示内容の要点をまとめた簡単な文言も加えさせていただいております。

Products

作成実績
  • Storming
    On 12 July 2024, INTERLIFE HOLDINGS, principally running operations of interior construction and those of installing sound & lighting facilities, released its Q1 FY02/2025 results. It has been revealed that the Company has achieved 96.5% of prospective operating profit, assumed in its full-year Company forecasts. According to the Company, it saw large-scale projects having been completed faster than expected as well as having made progress faster too, having resulted in an overshoot in sales, while having made steady progress in reducing expenses, mainly due to the success of measures to bring material transportation in-house and its focus on advanced procurement. The Company is strengthening sales activities at its Osaka Sales Office, in light of the potential for increased demand associated with EXPO 2025, the Osaka-Kansai Expo (13 April to 13 October 2025) and the Osaka Integrated Resort (IR), which Osaka-prefecture is advocating to hold in the fall of 2030. For FY02/2024, sales generated through the Osaka Sales Office accounted for some 10% of the Company's sales, while the trends since the beginning of FY02/2025 suggest that this ratio is on the rise. As well, the Company is to write off as many as 3,000,000 shares out of its treasury shares, equating to 14.99% of the number of shares outstanding prior to the deal, scheduled on 31 July 2024. We are to have an interview with the management for further information and initiate our Company Report to be followed by ongoing coverage by us.
  • PDF
    23 July 2024
    Transformation
    NORITZ, mainly running operations to manufacture and sell gas water heaters & oil-fired boilers for private homes, is calling for a long-term growth via transformation of its business portfolio as the principal strategy. The Company's midterm management plan (FY12/2024 to FY12/2026) suggests CAGR of 4.4% in sales and 32.8% in operating profit. The Company is also calling for prospective ROE of 6.0% or higher (versus 0.7% for FY12/2023) for FY12/2026, the final year of the plan. It is assumed that sales on the Domestic Operations side to see CAGR of 3.4% during the relevant period and 6.4% on the Foreign Operations side. For the operations in Japan, the Company is to promote sales associated with non-residential applications (business-grade gas water heaters & oil-fired boilers) in the mainstay domain of water heaters & air, where the bulk of sales is of gas water hearers & oil-fired boilers for private homes, as well as promoting sales in the domain of kitchen appliances (e.g., built-in stove burners) at the same time. Meanwhile, for the operations in foreign countries, the Company is looking to an improvement of performance in China, i.e., a high growth rate in sales and earnings due to favorable sales promotions in the domain of kitchen appliances on top of that of the mainstay domain of water heaters & air. The midterm management plan assumes that the Domestic Operations side is to account for 62% of the Company’s net increase in earnings and the remaining 38% for the Foreign Operations side, of which 86% is to come from its operations in China.
  • PDF
    19 July 2024
    Vertical Integration
    Shinwa, which mainly manufactures and sells scaffoldings used at fields of construction work, has consolidated its sale destination of scaffoldings, YAGUMI Group, as wholly owned subsidiary following the acquisition of the shares, which is in charge of constructing scaffoldings as one of the largest in Japan and the largest class in the Tokai region, for the sake of achieving growth from a long-term perspective. The Company's midterm management plan (FY03/2025 to FY03/2029) is implying CAGR of 9.5% in revenue and 27.9% for operating profit. The Company saw a sluggishness in its organic growth or self-directive growth via utilization of resources accrued internally for the FY03/2024 actual results, due to construction material prices having remained high and construction operations having been delayed stemming from a labor scarcity in the construction industry, while the Company is now looking to a sustainable growth for the future together with the above-mentioned policy implemented. As well, for FY03/2025, the Company suggests that it will be able to regain growth on an organic basis. The Company is currently in the process of eagerly pursuing synergy attendant on the said deal, i.e., forging a solid value chain “from manufacture to construction” for scaffoldings, by means of making progress with integration of management, operations and consciousness between itself and YAGUMI Group.